首頁

2016年1月2日星期六

真係仲起?英國的廢棄鐵路與香港的超支高鐵

講到香港高鐵工程嚴重延誤超支,很多人的感覺係:「都掘左咁多啦,唔通唔起埋佢咩?」以為只要高鐵完工,撥款深潭就會見底,高鐵始終會成為帶來經濟和社會效益的基建,一直營運落去。

但放眼世界,因虧本而廢棄的鐵路比比皆是,英國1960年代大幅削減鐵路網的Beeching cuts 就是著名案例。

英國在十九世紀經歷鐵路狂熱的經濟泡沫,市場和政府對鐵路需求過份樂觀,大量熱錢流入過度投資擴建鐵路網。其後因國內道路網的完善,非常多的鐵路路線不敵來自道路運輸系統的競爭而連年虧本,最終被國營化變成政府的財政負擔。

為解決鐵路營運入不敷支,英國鐵路局遂於1963和1965年提出報告,建議大刀闊斧削減缺乏成本效益的鐵路服務,包括多達30%的路線和55%的車站。附圖展示「削鐵」前後的英國鐵路網。如今英國各地仍然能見到很多廢棄了的鐵路路段。



香港高鐵不但嚴重超支,亦被揭發效益不比已有鐵路高,回本無期之餘仲可能要蝕本營運。

──真係仲起埋佢?

「但停工的話掘左的地洞咪會嘥晒?」

其實地下空間唔一定造鐵路,工程師兼議員黎廣德就建議改建作公共社區和商業用途。


相關報導


沒有留言:

發佈留言